پخش زنده

رای مثبت مردم و داوران به بازی‌های حوزه مقاومت

 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فضای اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، تحت تاثیر همزمانی‌اش با ایام سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و حادثه تروریستی در کرمان قرار گرفت.

دبیرخانه این جشنواره در این دوره شاهد حضور بازی‌هایی با موضوع و محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی و دستاوردهای حوزه مقاومت بود.نکته‌ای که نشان‌دهنده توجه بازی‌سازان به قهرمانان ملی و دستاوردهای حوزه مقاومت است.

 در این بین بازی «فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی» از تولیدات موسسه فرهنگی منادیان به عنوان شاخص‌ترین بازی این حوزه توانست با جلب نظر هیئت داوران، جوایز متعددی در بخش‌های مختلف را از آن خود کند. جوایزی که با رای و نظر داوران و مردم به این بازی تعلق گرفت عبارتند از:

  • غزال زرین بهترین بازی سبک تیراندازی
  • غزال زرین بهترین دستاورد صداگذاری و افکت صوتی
  • غزال زرین بهترین دستاورد داستان و روایت بازی
  • جایزه بهترین بازی فرهنک بنیان به انتخاب شورای فرهنگ عمومی
  • جایزه بهترین بازی بخش نگاه مردمی

علاوه بر آن در این جشنواره از بازی‌ «شکست داعش» به عنوان بهترین بازی‌ حوزه مقاومت تقدیرشد. بازی «سایه انتقام» دیگر بازی مرتبط به موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی و حوزه مقاومت نیز در این جشنواره دیپلم افتخار بهترین بازی روایت پیشرفت را به خود اختصاص داد.

 

سازهایی که به احترام حاج قاسم کوک شد

اما تقدیر از این بازی‌ها در اختتامیه، همه آنچه که برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و حوزه مقاومت انجام شد، نبود. اجرای زنده قطعه‌ای در گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی توسط گروه موسیقی «مهرداد اسماعیل‌پور» که داوری بخش موسیقی جشنواره را برعهده داشت نیز بخشی دیگر از رویکردهای این جشنواره به دستاوردهای حوزه مقاومت بود.