پخش زنده

خلاصه‌ای از نشست خبری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر

🔹 در ابتدای این نشست، محمدامین حاجی هاشمی دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر درباره فضای زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای کشور و آمار مصرف بازی‌ها نکاتی را مطرح کردند. بازی‌های رایانه‌ای ظرفیت عظیمی در فرهنگ‌سازی و اعتلای هویت ایرانی اسلامی می‌توانند داشته باشند. امروز علاوه بر کودکان و نوجوانان ما شاهد این هستیم که بازی به عنوان یک رسانه بین حتی جوانان و بزرگسالان نیز جای خودش را باز کرده است.

🔹 حاجی هاشمی ادامه داد: ما با توجه به ظرفیت عظیمی که در این بخش وجود دارد و درخواست‌های متعددی که از سمت بازی‌سازان و اصحاب رسانه مطرح می‌شود، تصمیم گرفتیم که این رویداد فرهنگی را با قوت بیشتری امسال برگزار کنیم. این جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در واقع نمایش توانمندی بازی‌سازان و عرصه معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری بازی‌سازان در کشور است که امسال پس از ۴ سال وقفه با عنوان جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در دی ماه برگزار خواهد شد.

🔹 در ادامه، فراخوان جشنواره که نسخه‌ای از آن به دست نمایندگان رسانه‌ها رسید توسط محمدصادق دهنادی مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر مرور شد و بخش‌های متنوع جشنواره معرفی شد. جایزه سرمایه‌گذاری در فاز اول ۱۰ میلیارد تومان است. بازی‌سازانی که بتوانند امتیازات لازم را داشته باشند حتماً از این بهره خواهند گرفت و این آغازی برای ورود سرمایه‌هایی که بتواند موضوع بازی‌سازی را تامین سرمایه لازم بکند، خواهد بود.

🔹 همچنین در این نشست خبری، جزئیاتی درباره اولین رویداد سرمایه‌گذاری تخصصی صنعت بازی ارائه شد و تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق به امضا رسید.